W dniach 20 – 23 października odbyła się pielgrzymka członków i sympatyków Kręgu Biblijnego do Austrii i Słowacji. Pielgrzymi odwiedzili Mariazell – Sanktuarium Matki Narodów Słowiańskich, Kahlenberg – Polskie Sanktuarium Narodowe upamiętniające Odsiecz Wiedeńską, Wiedeń (tam zwiedzili zabytki historyczne stolicy Austrii) oraz Bratysławę – Starego Miasto i zamek.

Ze Strzelina wyjechaliśmy o godz. 22:00, dwoma autokarami – było nas 108 pielgrzymów. Opiekunem duchowym był ks. Przemysław Paruch. Jadąc w kierunku granicy czeskiej po lewej stronie widzieliśmy oświetlone Sanktuarium Matki Bożej Śnieżnej na górze Iglicznej, która jest wierną kopią figury z Mariazell. Oddaliśmy się pod Jej opiekę, aby bezpiecznie nas prowadziła. Granicę przekroczyliśmy w Boboszowie i przez Ołomuniec jechaliśmy w kierunku Austrii do Mariazell omijając Wiedeń. O godz. 6:50 zajechaliśmy bezpiecznie na parking w Mariazell i wyruszyliśmy w kierunku Bazyliki.

O godz. 7.00 uczestniczyliśmy we Mszy Świętej odprawianej przez ks. Przemysława przed cudowną figurą w Kaplicy Łask. Dziękowaliśmy Matce Bożej za szczęśliwą podróż do Sanktuarium, polecaliśmy Jej swoje intencje, z którymi przyjechaliśmy, naszą Ojczyznę, diecezję i parafię, a także nasze rodziny. Po Mszy Świętej zwiedziliśmy Sanktuarium: bazylikę, kaplicę świec, kaplicę  św. Michała Archanioła, a także napiliśmy się wody i obmyliśmy twarz ze Źródełka doprowadzoną na dziedziniec obok Bazyliki. Mogliśmy podziwiać szczyty Alp Wschodnich u podnóża gór Styrii – najważniejszego miejsca pielgrzymkowego katolickiej Austrii. Idąc w kierunku autokarów zwiedziliśmy miasteczko, które ma swój urok. Na parkingu spotkaliśmy pielgrzymkę Polaków z województwa podkarpackiego.

Ok. godz. 9.00 wyjechaliśmy w kierunku Wiednia. Ok. 65 km przed Wiedniem, już po stromych zjazdach i zakrętach nasz autokar uległ awarii, która po ok. 1,5 godziny została na pewien czas usunięta. Bezpiecznie, choć z opóźnieniem, dojechaliśmy do Wiednia. Drugi autokar po porozumieniu z naszymi kierowcami odjechał wcześniej. Wiedeń zwiedzaliśmy spacerując po historycznej części miasta. Przewodnik przypomniał nam historię powstania stolicy Austrii oraz rodów panujących i ich wkład w rozwój miasta, budowę pałaców, parków i innych architektonicznych budowli, a także Polaków zwłaszcza króla Jana III Sobieskiego. Do centrum miasta jechaliśmy koło pałacu Schonbrunn, następnie zwiedziliśmy obiekty zabytkowe przy ulicy Rilgstrasse, jednej z najbardziej reprezentacyjnych ulic Wiednia, plac Karola i Operę, kościół św. Karola Boromeusza, Muzeum Sztuki Użytkowej. Podziwialiśmy wiele zabytków, zwiedziliśmy kościoły w centrum miasta. Po obiadokolacji udaliśmy się do hotelu .

Drugi dzień pielgrzymki (22 października) – Niedziela Misyjna i wspomnienie liturgiczne św. Jana Pawła II. Po śniadaniu około 7:30 wyjechaliśmy do Wiednia. Pojechaliśmy na wzgórze Kahlenberg, skąd król Jan III Sobieski dowodził bitwą z Turkami. Zwiedziliśmy kościół św. Józefa na wzgórzu Kahlenberg, który jest szczególnym i drogim sercu każdego Polaka Sanktuarium Narodowym. Mówi on o wyjątkowej roli Polski w dziejach Europy. Jest pomnikiem i symbolem zwycięstwa trzech narodów – Austrii, Niemiec i Polski, które wspólnym wysiłkiem obroniły chrześcijańską Europę i jej kulturę. W kościele św. Józefa  o godz. 9:00 uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, podczas której modliliśmy się za naszą Ojczyznę. Następnie zwiedziliśmy kaplicę Sobieskiego i przeszliśmy na taras widokowy. Zjeżdżając z Kahlenbergu podziwialiśmy zachowaną na zboczach wzgórza dawne budownictwo mieszkalne.

Wyjeżdżając z Wiednia skierowaliśmy się w kierunku Bratysławy. Nad miastem góruje Zamek Hrad – nie zwiedziliśmy go, ponieważ bardzo wiał wiatr i padał deszcz, ale grupa z drugiego autokaru „zdobyła” zamek. Skierowaliśmy się w kierunku Starego Miasta, przed nami ukazała się wieża katedry św. Marcina. Widzieliśmy budynek Wyższej Szkoły Muzycznej. Doszliśmy do Rynku Głównego, tam widzieliśmy Stary Ratusz i studnię  Maksymiliana. Mimo niesprzyjającej pogody panowała wśród nas atmosfera radości, ciekawości, poznawania zabytków u naszych sąsiadów, przez co ubogaciliśmy się intelektualnie i duchowo.

Do Strzelina przyjechaliśmy o 22:10. Po przekroczeniu naszej granicy, tym razem z prawej strony ukazała się oświetlona Maria Śnieżna. Dziękowaliśmy za opiekę, którą odczuliśmy jako pielgrzymi, gdy bezpiecznie zjechaliśmy z Mariazell. Przejeżdżając przez Bardo Śląskie jeszcze raz w śpiewie dziękowaliśmy za opiekę Strażniczce Wiary. Pragniemy podziękować Pani Czesławie i Panu Ryszardowi Kotom za wspaniale przygotowaną kolejną pielgrzymkę, a Ks. Przemysławowi dziękujemy za sprawowanie Eucharystii, opiekę duchową i uśmiech.